Nebunie la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Ajungem cu toţii la o vârstă. Staţi, nu vă repeziţi, nu spuneţi că n-o s-o apucaţi şi că nu vă afectează. Aveţi viitorul în faţă!
Azi, 01.10.2015, CNAS a hotărât să schimbe încadrarea compensării pentru o serie de medicamente. Le-au mutat pe pe Lista B, pe Lista X. Toate bune şi frumoase, dreptul Casei de Asigurări. Doar că, hotărârea luată azi, se aplică de azi. Toate reţetele (documente legale, eliberate conform reglementărilor valabile până ieri, 30.09.2015, devin nule şi neavenite).
Aţi fost cumva în situaţia să fi fost ieri la medicul de familie, să vi se elibereze o reţetă compensată, în sistemul electronic, ăla perfecţionat şi infailibil, care să vă fie refuzată la onorare în farmacii azi?
Este exact cazul în care mă aflu. Soţia mea, suferindă de osteoporoză, boală cronică, deh, vârsta, a fost la medicul de familie care i-a prescris doza lunară de Acidum Ibandronicum, o tabletă pe lună, conform reglementărilor valabile, ieri 30.. Azi, aceste reglementări au fost modificate, cu aplicabilitate chiar din ziua de azi. Deci, reţeta emisă ieri, azi e bună de pus… la WC-u pe post de hârtie igienică.
O să spuneţi că, ce atâta discuţie pentru o tabletă? Păi e o discuţie, că tableta asta costă, la preţ „la liber”, între 35 şi 89 lei, se ia odată pe lună, la dată fixă şi face parte dintr-un tratament ce se întinde pe durata a ani de zile (până la întâlnirea cu Bunul Dumnezeu). Compensarea era de 50%, acum nu am găsit pe nimeni să-mi mai spună cât se mai compensează, începând de azi, anno Domini 2015, luna 10, ziua 1.
E clar că sistemul de sănătate funcţionează „ca dracu'”, dar nici chiar aşa, să nu mai recunoşti documente aflate în termenul de valabilitate, emise de chiar sistemul pe care-l administrezi. Soluţia care mi s-a recomandat a fost o nouă vizită la medicul de familie, care, săracu. nici habar nu are de modificare, dacă nu cumva softul îi va da peste mână.
Evident, soluţia practică e să plăteşti preţul integral, dacă ţii la sănătate, că altfel, întârziind administrarea cu o săptămână, ceea ce înseamnă o nouă vizită la medicul de familie, se alege praful de rezultatul tratamentului urmat un an de zile.
Sigur, se vor găsi mulţi care-mi vor spune: ce mare discuţie, pentru 150 de lei, acolo?
Sigur, am plătit preţul integral şi l-am pomenit pe onor Preşedintele Casei de Asigurări de Sănătate, româneşte, cu referiri la ascendenţa Domniei sale. Ideea este că mi-am permis. Mi-am permis şi să plătesc, şi să-i adresez urările de rigoare. Ce se întâmplă însă cu cei ce nu-şi permit să plătească şi sunt nevoiţi să se mulţumească cu referirea la mamă?
Săracu’ Oprescu! La dl Preşedinte Vasile Ciurchea, că nu e director, e preşedinte, nu ajunge DNA-u?
El are deviza: Contribuabilul nostru, prostul nostru!
Da’ asta nu-i corupţie, e şmecherie!
PS – la sugestia d-lui Nimeni, am adresat următoarea petiţie instituţiei Avocatului Poporului la adresa avp@avp.ro

„Încălcarea dreptului la asigurarea sănătăţii

Persoana ale cărei drepturi au fost încălcate:
A S, domiciliată în Bucureşti, str. …. sector 4, Bucureşti.
Dl Preşedinte al CNAS, Vasile Ciurchea, a emis pe data de 01.10. a.c., un ordin prin care modifică listele cu medicamente compensate, începând chiar cu data emiterii ordinului. Prin aceasta, reţete emise de medicii de familie pe data de 30.09.2015 devin nule. Normal ar fi fost ca documentele legal valabile (în termenul de valabilitate) să fie onorate după reglementările valabile până la data emiterii noilor prevederi. Nu s-a procedat aşa, printr-o trăsătură de… semnătură, documente legal valabile, emise de sistem, au fost anulate.
Pentru conformitate anexez în attach reţeta în cauză.
Nu există nicio posibilitate de petiţie către funcţionarul în cauză, medicaţia este necesar a fi administrată la data fixă de 02.10.2015, altfel rezultatul tratamentului administrat în ultimul an devine nul.
Persoana ale cărei drepturi au fost încălcate este pensionară, fără nicio apărare în faţa actelor abuzive emise de funcţionarul public.
O luare de poziţie publică se poate găsi aici: https://numarareainversa.wordpress.com/2015/10/01/nebunie-la-casa-de-asigurari-de-sanatate/”

Această intrare a fost publicată în Ei şi!?.

9 comentarii la “Nebunie la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

  1. Domnul Nimeni spune:

    Nu e smecherie, e porcarie! Articolul merita trimis catre blogul dlui Nastase, odata cu o sculatura din somn pentru avocatul poporului. Cred ca o organizatie a pensionarilor i-ar putea chema in fata unui tribunal. Multa sanatate dvs si sotiei!

  2. Deci de-asta n-au mers azi programele in SIUI si ne-am prins si noi urechile cu toate inregistrarile de pacienti! Inseamna ca am avut noroc ca am apucat sa luam de alaltaieri reteta cu insulina si alte antidiabetice, altfel azi umblam aiurea prin farmacii!
    Ai dreptate, e o vraiste in toate sistemele astea integrate, dar stai sa vezi daca se vor introduce si cadurile pentru copii cum o sa fie!…
    Sanatatie, tie si sotiei tale! Si rabdare pentru tot ce avem de indurat…

    • Cârcotaşu spune:

      Deci lista e mare, intră şi antidiabeticele în nebunia asta?
      Da, e haos, dar sistemul e dat peste cap de chiar cei ce trebuie să-l administreze cu responsabilitate.
      Altfel, ei habar nu au ce debandadă stârnesc în SIUI-U’ lu’ peşte prăjit. Da’ pe ei îi doare-n bascheţi, de tras ponoasele le tragem noi.

  3. ViS spune:

    Am dat și eu mai departe, Florine. Pe pagina de facebook. Poate mai citesc și alții.Eu vă doresc multă sănătate, amândurora!

    • Cârcotaşu spune:

      Mercic, Victore, da’ văz că succes nema. Nu prea e nimeni interesat de chestii din astea. În plus, de la Avocatul Poporului nici măcar o confirmare de primire a petiţiei. Suntem fiii ploii! 😯

      • ViS spune:

        Stai asa, ca e inca in termen.
        Ciorbea, ce-o bea, de nu raspunde?

      • Cârcotaşu spune:

        Confirmarea de primire n-are termen, e o chestie de bun simţ, că petiţia a fost înregistrată şi, într-adevăr, răspunsul poate fi dat în 30 de zile. Aşa că, vezi tu, tot fiii ploii suntem.

Lasă un comentariu