Crede cineva că-i uşor?

Să citeşti presa, indiferent de suport, poate fi dăunător uneori. Că înainte vreme, puteai citi un ziar întreg şi pe dungă că nu găseai o greşeală. În fiecare noapte (că noaptea se tipăreau ziarele), era de serviciu în tipografie câte un „ziarist”, de regulă învăţăcel, numit „cap limpede”, care răspundea cu salariu pentru corectitudinea ediţiei ce se tipărea. Dacă mai scăpa câte-o greşeală, hai să zicem, mergea, dar dacă erau mai multe, dracu’ al lui era! Păi să fi scăpat vreo greşeală printr-o cuvântare de-a geniului carpatin? Nici nu se concepea aşa ceva. Acum, când citeşti un articol dintr-un ziar te iei cu mâinile de cap de câte greşeli poţi găsi, ba şi texte deformate devenite aproape de neînţeles. Mai sunt articole din care nu se-nţelege nimic, altele în care textul e total fără legătură cu titlul, iar de ieri am văzut o nouă categorie, cea mai greu de realizat, aceea în care autorul îşi etalează în toată splendoarea ignoranţa, autismul, în ultimă instanţă prostia nemărginită, strălucitoare! La un asemenea articol ar trebui să apară şi un comentator şi mai dus, care să-l acuze pe autor de intenţii manipulatoare.
Citesc eu aşa, de vreo câteva ori pe zi, pentru informare, şi cotidianul online http://www.dcnews.ro. Publicaţiile online au avantajul că sunt reactualizate când apare o noutate, motiv pentru care ar cam fi normal să fii la curent cu ultimele ştiri. Ieri, pe la orele 18.00, „frunzărind” publicaţia, îmi sare-n ochi un titlu:
Muncitorii români din Marea Britanie vor plăti asigurări de sănătate
Imediat mi-am dat seama că autorul, pe nume Bratu Iulian, are convingerea că pân-acu’ ei, muncitorii români din Marea Britanie, beneficiau de o scutire de la plata asigurărilor de sănătate. Curios să văd pe ce temei îşi formase convingerea asta încep şi citesc articolul şi constat că acelaşi Bratu Iulian, publicist, ce mai, nu a aflat că România e membră UE de ceva vreme. Păi uite ce puteţi citi:

Străinii din afara Uniunii Europene care aplică pentru vize de peste șase luni în Marea Britanie vor fi nevoiți să plătească o taxă prin care să contribuie la Serviciul Naţional de Sănătate (National Health Service, NHS).

Păi care va să zică acu’ se introduce plata asigurărilor pentru „străinii din afara UE” care pân-acu’ nu plăteau, românii erau din afara UE, deci ei nu plăteau pân-acu’, punct!
Acu’, dincolo de prostia autorului, dacă acesta ar fi scris pe blogul propriu, n-ar fi fost niciun necaz, la urma urmelor fiecare e liber să etaleze calităţile în care-i cel mai tare. Totuşi pe site-ul unei publicaţii cu oareş’ce pretenţii, mă gândeam că mai vine câte unu’ să vază ce mai scriu minunaţii. Că scriu acolo S R Stănescu, Val Vâlcu, Bogdan Chiriac şi alţii, care or’ş’cât… Pe lângă faptul că eu unul, naiv fiind, gândeam că se mai uită chiar ei, minunaţii, să mai citească comentariile cititorilor, dacă nu să se verifice câte greşeli au în articolu’ pe care l-au scris. Da’ probabil că se sperie de cariatidele puse la intrarea-n site, cu care „Fashion Days” îşi face antireclamă.
D-aia nici eu nu le-am mai scris nimic acolo, că dacă dă vreunu’ căutare la numele lui poate citeşte aici ce-am avut să le zic, ş-o fi astfel mai cu folos decât acolo unde nu se mai uită nici dracu’.
Ş-ar mai fi una, tot pentru Iulian ziaristu’ minune, care vrea să ne transmită că el e vorbitor de engleză şi că româna o foloseşte aşaa, în scârbă şi că d-aia nu ştie el ce zice-n DEX despre verbu’ a aplica, că l-aş trimite la învăţătorul lui să-i aplice pe obraji câteva perechi de palme drept corecţie şi pe urmă să ne spună dacă mai aplică el şi pentru altele!
Prostie
Cine nu crede are linku’ aici
PS Dacă la linkul acesta nu veţi mai găsi articolul la care mă refer, aş da o notă bună site-ului!
Dacă e cineva curios să vadă un blog la care m-am gândit când am citit articolu’ lu’ ziaristu’ minune, uitaţi aici.

3 comentarii la “Crede cineva că-i uşor?

  1. Vis Stoian spune:

    Ma dusei pa ultimul link. Vazui un articol, „BLIBLIA CHEIA INTREGI OMENIRII”.
    E tare!!!!!! Toate de acolo sunt rele de tot!
    Cum le gasesti frate?

    • Cârcotaşu spune:

      @ Vis,
      Fuseşi la gigi? Păi ăla-i super! Când am o dispoziţie mai naşpa, aşa, mă duc acolo şi-mi trece. Am uitat însă să vă previn că s-ar putea să vă udaţi… instant! 😆

  2. […] ca un promotor al activismului de partid. În acest fel, vor fi dinamizaţi toţi activiştii PSD pentru a lua pulsul real al societăţii, al dificultăţilor de zi cu zi ale oamenilor, urmând ca împreună cu factorii de decizie să […]

Lasă un comentariu