Multă lume necăjită!

Radu Banciu: Să ia toţi zero!

A îndemna oamenii la vot este după părerea mea o crimă. Chiar și cei care ne îndeamnă știu că este o crimă. Singura demnitate pe care și-o poate exprima un cetățean este să nu dea votul lui nimănui. Dacă ar lua toti zero atunci ar conștientiza că nu sunt la locul potrivit.

Andrei Pleşu: Nici aşa, nici altminteri!

Ori toţi să murim, ori toţi să trăim!
Cu această logică, pînă şi votul „aşa-zis“ democratic ar trebui suspendat. Fură guvernanţii? Fură! Dar fură şi opoziţia! Promisiuni mincinoase fac toţi, dubioase înţelegeri transpartinice fac toţi, gafe şi demagogie găseşti în toate părţile. „Obiectiv“ vorbind, toţi sînt defecţi. Şi orice vot e, prin definiţie, părtinitor. Aşa că să stăm, relativist, acasă. În rest, fie ce-o fi!

+++
Undeva pe Bdul Emil Racoviţă, în dreptul unui gard de beton. Un automobilist stătea în poziţia Hamangia, aşezat pe bordura trotuarului, lângă maşina sa care stă într-o rână, cu o roată lipsă. Pe creasta gardului un tip, îmbrăcat într-un halat vişiniu, vizibil agitat, vrea să-i atragă atenţia automobilistului.
– Pst, pst!
– Ce e domnule, lasă-mă, nu vezi că sunt supărat? Că doar am lăsat maşina 10 minute aici şi mi-au şi furat o roată.
– Păi n-ai roată de rezervă?
– Ba am, da’ mi-au furat şi toate cele 4 piuliţe!
– Se rezolvă. Fii atent aici. Iei de la celelalte roţi câte o piuliţă şi o să ai patru roţi cu câte trei piuliţe în loc de 4. Mergi mai încet da’ ajungi acasă şi mai departe îţi cumperi dumneata şi roată şi piuliţe, da’ nu stai aici ca…
– Extraordinar! Bun sfat dom-le! Da’ ce cauţi tu acolo după gardu’ ăsta? (Pentru cei nefamiliarizaţi cu zona, gardul în cauză aparţine spitalului bucureştean cunoscut sub numele de Nr. 9, spital de „glumeţi”)
– Ei, dom-le, nu mă supăra. Eu stau aici că-s nebun, da’ nu-s prost!

15 comentarii la “Multă lume necăjită!

  1. Marian spune:

    Deoarece locuiesc chiar pe langa Spitalul 9…am fost la votare insa…am aplicat vreo cinci stampile pe buletinul de vot : mai bine sa fie anulat decat furat ! Am fost sa votez , pentru a-l scuti pe Liviu Dragnea sa scoata mortii din gropi ca sa voteze in locul meu . Asta inseamna ca-s nebun sau …. prost ? Chiar are dreptate Radu Banciu { precis nu esti chiar dumneata ? } : SA IA TOTI ZERO !!!

    • Cârcotaşu spune:

      Mariane, ce să zic, după cum a rezolvat nebunu’ problema piuliţelor, aş zice că mătăluţă ieşti ăla prostu’! El a rezolvat o problemă practică, iar tu ţi-ai tras palme la oglindă, adică te-ai dus (ai pierdut timp), ai votat şi p-ormă ţi-ai tras şuturi în cur, anulându-ţi votu’. Păi nu era mai cu efect să-l votezi pe Werner? Da’ prostia nu doare, după cum spuneam! Şi să ştii, că matematic, să ia toţi „zero” este echivalent, la limită minus infinit, cu să fii prost, la limită plus infinit! Ţine-te de ea!🙂🙂🙂

  2. Centurion spune:

    Ca să cârcotesc şi io p-aici aş zice că „parabola” cu automobilistul şi nebunu’ se potriveşte ca nuca-n perete cu situaţia de faţă. E drept că ăla (nebunu’) a rezolvat o problemă practică, însă noi suntem în situaţia de a găsi rezolvarea unei probleme mai „altfel”, anume să decidem ce anume preferăm: „rahat” sau Scheiße. Drept să zic, chiar dacă staniolul ambalajului este diferit, mirosul este la fel de respingător. Aşadar n-am să aleg vreodată între astea două mai sus numite. O să zic doar „merde” şi şăd acasă.😉

    • Cârcotaşu spune:

      În primu’ rând bun venit p-acilea. Cu cârcoteala n-ai spor. Io ziceam de doi „mintoşi” unu’ sărăcuţ la minte şi unu’ de-l dă mintea afară din casă, care ajung la aceeaşi concluzie, imbecilă în conţinut, spre deosebire de nebunu’ de pe gard, care se pare că gândeşte perfect logic, rezolvând problema automobilistului amărât, pe care nu-l dusese mintea la soluţie.
      Acu’, dacă ţie-ţi miros la fel cei doi candidaţi, doar nu-ţi închipui că se termină lumea c-ai să stai tu acasă? Şăzi liniştit, c-atâta pagubă!😯 Da’ te-ai gândit că-i posibil că dacă-ţi miroase numai a căcat, nici nu e de mirare după ce 10 ani ai mirosit numai băşini?😉

      • Centurion spune:

        Io nici nu doream spor în ceva, ziceam doar… o părere, a mea desigur. Cât despre ăia zece ani, eu am numărat vreo 25 şi îs convins că oi mai număra tot pe-atâţia, numa că s-ar putea să nu mai am eu atâţia pe stoc.😉
        Pe de altă parte în povestea aia, exista nu doar o soluţie, ci chiar mai multe dacă ne gândim bine (şi desigur mai eficiente decât „cârpeala” tipic românească, după axioma lui „las’ că merge şi aşa” cu un şurub pe-o roată). La cealaltă problemă, tare mă tem că nu există soluţie viabilă, fiindcă sunt nişte variabile ce nu se pot controla.

      • Cârcotaşu spune:

        Ei, dom-le, m-am prins: eşti din cei ce au constituit „clasa politică”, îi vezi pe toţi o apă şi-un pământ. D-aia-ţi miros toţi la fel. Mă rog, ziceam io ceva despre modul ăsta de abordare şi mai promisesem că va urma şi-o continuare, aştept să treacă alegerile şi va veni şi urmarea.
        Cât despre cârpeala „tipic românească”, vezi că nu era vorba de un şurub pe-o roată ci de câte un şurub de la celelalte 3 roţi, ceea ce-i cu totu’ altceva. Io altă rezolvare nu văd. Acu’ depinde de unde vii, cu las’ că merge şi-aşa. Sigur, neamţu’ ar chema tractarea, ar plăti transportul maşinii acasă, după care ar cumpăra roata şi piuliţele şi-n sfârşit, şi-ar vedea de treabă. Asta-i aplicarea lui „nu merge decât cum e scris”. Să mă ierţi matale, da’ io spun că nebunu’ de pe gard are mult mai multă imaginaţie şi spirit practic decât neamţu’, care nu ştie decât cum scrie-n carte. Că vezi mata, e una când eşti pe banda de montaj şi cu totu’ alta când rămâi pe margine de drum.😯
        Că sigur, la producţie „merge ş-aşa” e păgubos, dar pe marginea drumului e salvator!😉
        La cealaltă chestie sigur că nu există „soluţie viabilă”, d-aia am şi numit-o „imbecilă în conţinut” (concluzia/soluţia).

    • Centurion spune:

      Eu mă prind cam greu, deh, nu prea beau lapte😀 Oricum, aştept cu interes continuare promisă.
      Apropo, ăla de-ar fi chemat „tractarea” cred că băga maşina direct în service, de ce s-ar mai complica omu’ că caute roată şi piuliţe… Se cheamă eficienţă… şi da, costă (da zic că merită, decât să cânţi după ureche precum lăutarii, da prefer totuşi muzica clasică).

      • Cârcotaşu spune:

        Eeei! Matale te referi la neamţu’ cu bani, da’ fii sigur că dac-ai trăi în Germănica ţi-ar fi greu să-ţi duci maşina-n service să-ţi pună o roată, pe care s-o cumperi de la ei. Sigur, sunt şi unii care şi-ar cumpăra altă maşină decât să-i mai pună o roată ăsteia, da’ te asigur că nu ţi-ar da mâna, aşa că… tot la o piuliţă de la trei roţi ţi-ar conveni mai mult! Şi crede-mă, mai mult nu merită!
        Vorba Pirandei: bre, Ioane, ăsta micu’ s-a murdărit, ce facem, îl spălăm sau facem altu’?🙂🙂🙂
        Acu’, cu muzica clasică, ce să mai zic, ieşti tare, da’ mie-mi place şi Vivaldi, da’ şi jazzu’, deci improvizaţiile! A interpreta o partitură nu-nseamnă să fii fixist. Neamţu’ e prea previzibil: Links, Rechts…

      • Centurion spune:

        Acu’ io înţeleg că povestea asta cu piuliţele e metaforică (în practică oricum n-ar fi aplicabilă, doar dacă plănuieşti să-ţi dai întâlnire cu „creatorul”), însă chiar şi aşa fiind tot nu-mi plac jumătăţile de măsură, oricât de inventive ar părea, altfel spus „improvizaţiile” (nu alea pe note muzicale) indiferent cât de artistic ar fi ele puse în scenă.
        Cât despre ipoteticul trăitor în Germănica, io nu’ş de ce toată lumea îi consideră pe nemţii ca fiind „über alles”, până la urmă ei sunt ăia care au pierdut două războaie la rând😀

      • Cârcotaşu spune:

        Îmi pare rău, eu nu i-am considerat „uber alles”, ci ridicoli. D-aia nu-mi plac deloc. Sigur, au pierdut două războaie, inevitabil, prostia de a se considera „moţu'”, i-a dus unde meritau. În rest, le stătea bine mărşăluind. La aia m-am referit când am spus Links, Rechts…, erau cei mai tari la executatu’ ordinelor! Când se va mai găsi cineva să-i încoloneze şi să le dea ordine, vor deveni iarăşi… Uber alles!🙂 Dacă vor câştiga f’un război, emoticoanele, pe net, se vor schimba!😯
        Şi-n ceea ce priveşte metafora, să ştii că soluţia e perfect aplicabilă, orice mecanic ţi-o va confirma. Orice maşină cu 4 prezoane pe roată poate circula fără probleme cu 3 piuliţe. Sigur, dacă-ncearcă să depăşească recordul la viteză s-ar putea să aibă necazuri, dar altfel nicio grijă!

  3. Mirela spune:

    Eh, lasa ca o sa fie bine paste 5 ani, atunci scapam sigur de basescu… :)))

    • Cârcotaşu spune:

      M-am certat cu destui care vorbesc urât despre România, despre români în general. Se pare că eu greşeam. După ultimele date, disponibile la ora la care scriu, 54,66% dintre români au cam trăit degeaba ultimii 10 ani. Cel puţin aşa se poate spune despre cei care mai vor. Se mai poate spune că 54,66% dintre noi sunt autişti din cei sado-masochişti. Probabil că până la final această cifră se va modifica, dar nu semnificativ şi nu se prevede revenirea la optimism. Viitorul e sumbru, eu aşa îl văd.
      PS. nu ştiu ce s-a-ntâmplat, am scris răspunsul ăsta la 11.00, iar acum nu era-n topic. Deci 54,66 erau datele de la 07.30 dimineaţa.

      • Mirela spune:

        Pe mine ma amuza un pic, tinerii cu pricina trebuie sa devina de dreapta pe bune si sa mearga si la munca la un moment dat…. cred ca la asta chiar nu s-au gandit🙂

      • Cârcotaşu spune:

        Mirelo, care dreapta? Ăştia folosesc un sul de hârtie igienică în 6 luni, că n-au după ce!😯

      • Mirela spune:

        :)) exact . Au castigat gaura de la covrig dar ei inca nu-si dau seama. Insa au apucat sa deschida cale libera jivinelor portocalii care de azi aflu ca au facut un nou partid liberal – de dreapta adica. Iar astia nu dau „pomeni”, asa ca tinerii trebuie sa puna osul la munca de acum, ca nu cred ca-i poate finanta partidul chiar pe toti looser-ii .

Lasă un răspuns

