Noul cod rutier, restricţii pe criterii sociale!

Se discută mult pe tema amenzilor şi suspendărilor, socotite disproporţionate. Acu’ depinde la ce ne raportăm când le numim exagerat de mari.
Dacă intelijenţa legiuitorilor de circulaţie n-a fost niciodată ieşită din comun, că ea a excelat numai în domeniul interdicţiilor şi nu în a rezolva problemele ivite într-un trafic anormal în toate epocile, păi interdicţiile erau clare. Acea criminală prevedere conform căreia conducătorul auto era obligat să reducă viteza până la limita evitării oricărui accident trebuia citită cum că acel conducător auto, ăla care-a produs accidentul, e vinovat pentru că atunci când a produs accidentul n-a stat pe loc! Nu conta unde şi-n ce condiţii s-a produs accidentul, e clar, el nu ar fi trebuit să se deplaseze, aia fiind singura condiţie în care accidentul nu s-ar fi produs.
Acum e clar, urmaşul legiuitorului care produsese acea prevedere imposibilă (mă îndoiesc, la atâţia ani, că ar putea fi acelaşi), a primit ca sarcină să atace la rădăcină răul producerii de accidente. Şi ce se poate ataca? Păi condiţiile de trafic? Infrastructura săracă? Neee! Nu-i treaba lui şi orş’cât aia se rezolvă în ani mulţi, cu cheltuială mare, or ştie tot fraieru’, banii se mai duc şi prin alte buzunare, n-o să avem noi autostrăzi decât când nu va mai exista picior de câine maidanez. Cuuuum? Da, exact atunci, adică niciodată.
Păi ş-atunci ce-i de făcut? Păi simplu, trebuie redus traficu’ la condiţiile de circulaţie existente. Asta-i ca aia cu adaptarea vitezei la condiţiile meteo! Bine, bine, da’ cum facem să reducem traficu’? Păi dacă eliminăm noi amărăştenii dintre deţinătorii de carnet de conducere? Cum? Păi le punem nişte amenzi de-i speriem, o să trebuiască să-şi vândă maşina ca să-şi plătească amenda, că doară nu-s mulţi ăia care pot plăti 5.000 lei amendă fără să facă un credit la bancă! Pă iei Lică, pă iei, mă! Să nu mă-ntrebaţi de unde cifra asta de 5.000 de lei? Păi amenda minimă va fi stabilită la 125 puncte de amendă, asta-nsemnnând 10.000 de lei, iar legea spune că dacă se plăteşte-n 48 de ore, se achită jumătate din minim, deci 5.000 de lei. Aia cu suspendarea carnetului dacă nu plăteşte fraieru-n 30 de zile e băgată la hoha, pentru fraieri, că nu cred eu că un Dinu Patriciu n-ar plăti-o în 48 de ore. Chiar şi aia cu 2-4 ani suspendare e tot la mişto băgată. Când ai 5 mii de plată o amendă, maşinii îţi cam vine să-i dai foc maşinii! Sigur, nu toţi, da’ ca să-ţi mai ardă de condus, tre’ să ai un venit minim de 10.000 de lei, fără nevastă şi familie…
Pe scurt, dacă acest proiect de lege va deveni realitate, orice om cu bun simţ care nu îndeplineşte condiţia asta (venit minim de 10.000 de lei, nu nevastă, nu copii), ar cam fi cazul să-şi vândă maşina, carnetul de conducere să-l dea primului agent de circulaţie întâlnit şi să-şi vadă de circulaţia cu tramvaiul, autobuzul sau metroul. Va exista o problemă şi cu autobuzul, probabil că şi şoferii de la RATB se vor supune aceleiaşi condiţii de venit! Taxiuri, dacă vor mai exista, vom vedea. În orice caz primul atins de amendă va băga tarif de 7 lei/km, să-şi poată plăti creditu’ cu care-a plătit amenda şi să mai aibă şi ce duce acasă.
Cel mai bun banc ce ni se serveşte e acela că datorită acestor amenzi va scădea rata accidentelor, că şoferii se vor fi disciplinat, de teama amenzilor. Ca şi cum au hotărât ei că agenţii de circulaţie o să moară de foame de-acu’ şi vilele pe care-o să şi le facă o să fie din economii!
‘Ai dom-le că suntem oameni serioşi. Se va reduce rata accidentelor că se va reduce numărul posesorilor de autoturisme. Vom ajunge din nou la condiţia în care nu orice amărăştean va putea deţine maşină. Cine-a trăit prin anii 50-60 îşi aminteşte cum jucau copiii fotbal pe stradă! Da’ cea mai bună veste pe care-o aduce proiectu’ ăsta este că „Brigada Poliţiei Rutiere” va fi şi ea reformată şi va deveni „Plutonul Poliţiei Rutiere”, cu 3 grupe a 10 agenţi fieş’care ş-un comandant de pluton. Cu disponilizarea excedentului!
Cum vor rezolva guvernanţii problema transportatorilor, a desfacerii producţiei de Loganuri (p-astea numai amărăştenii le cumpărau), da’ cu Fordu’ de la Craiova? Ehe, putem vorbi mult şi bine, da’ parcă prevăd că va trebui ca angajatorii să plătească amenzile şi dup-aia să angajeze pe altu’ (că ăsta, amendatu’, stă 4 ani pe bară). Mai mult ca sigur însă că totul se va rezolva cu nişte scumpiri pe piaţă, de-o să se sperie până şi Angela Merkel.
Ce le-a trebuit dom-le alt regulament? USL-u-şi joacă soarta pe această miză stupid de neînsemnată. Ca de obicei, cei loviţi sunt tot amărăştenii.

Această intrare a fost publicată în Una-Alta.

8 comentarii la “Noul cod rutier, restricţii pe criterii sociale!

  1. Mitzaa Biciclista spune:

    În Franța depășirea vitezei cu peste 50 km/oră peste limită maximul amendei este de 3750!! euro plus 6 puncte penalizare. Ți se pare puțin? Stai puțin că dacă recidivezi îți iei 3 ani suspendare pentru permis plus că intri și la mititica vreo trei luni. În Italia, maximul este de 1500 de euro și 10 puncte penalizare. Nu departe de noi, în Ungaria, dacă depășești viteza limită legală cu peste 50 km/oră, îți iei scurt, fără drept de apel, amendă de vreo 150000 de forinți, asta înseamnă vreo 1000 de euro dacă nu mă înșel.
    Pe mine nu mă deranjează valorile amenzilor, ci aș vrea să le văd naiba odată că se aplică.
    M-am săturat de șoferii inconștienți care-mi pun viața în pericol ori de câte ori circul pe drumul public la modul cel mai regulamentar. Și asta se întâmplă numai la noi în țară. Cum am trecut granița, mă simt brusc relaxată, nu se mai aud claxoane disperate, nimeni nu-mi mai taie calea aiurea, nimeni nu e nervos în trafic etc etc etc.

    • Cârcotaşu spune:

      @ Mitzaa,
      Sigur, e un punct de vedere, dar cifrele pe care le citezi n-au nicio relevanţă fără a le corela cu veniturile celor în cauză. Nu ştiu dacă realizezi că cei 5.000 de lei înseamnă mai mult de 1.000 de € şi e amendă generală pentru mai toate contravenţiilor. Înţeleg că nu conduci şi deci nu te-ai confruntat cu agentul de circulaţie.
      Şoferii inconştienţi sunt cei ce au bani grămadă, cocălarii şoselelor pe care nu-i prea deranjează poliţia, dacă n-ai observat, şi pe care nu-i va deranja nici în continuare. În rest nu există niciun conducător auto care să nu se fi trezit într-o intersecţie pe galben, totdeauna roşu în concepţia agentului de circulaţie. Altfel, îţi doresc succesuri!

      • Mitzaa Biciclista spune:

        Păi tocmai că nu ai înțeles ce vreau să spun. Am carnet din anul 2000, am condus și conduc constant atât pe șoselele patriei cât și pe cele europene, de aceea și văd diferențele. Conduita în trafic, în afara granițelor noastre, este net superioară celei din interiorul țării noastre și asta nu se datorează faptului că sunt europenii mai bine crescuți. Vax! Ci tocmai spaima de amenzi îi face să fie cu ochii în paișpe.
        Faptul că sunt de acord cu cuantumul amenzilor nu mă face un șofer mai slab pregătit, din contră.
        Și da, ai dreptate, nu am fost surprinsă niciodată de culoarea galben în intersecție. Dar cu agentul de circulație m-am confruntat de câteva ori, uneori am luat și amendă. Chestia e că eu am fost în culpă de fiecare dată. Nu mi-e rușine să recunosc asta.
        Personal aș vrea să văd mai multă poliție în orașe, prin intersecții, decât în afară la pândă cu radarele. Aș vrea să nu mi se mai pară aiurea că atunci când stau la semafor ca să fac la stânga, vine mereu câte un dobitoc pe linia de tramvai, în viteză, și-mi taie calea exact când mi-am inițiat manevra. Aș vrea să nu mai pun frână în sensul giratoriu fiindcă se găsește câte o ”blondă” în fața mea care se oprește fix în sensul giratoriu ca să-i dea prioritate unui alt șofer care intră în sens, aș vrea să nu mai ocolesc taxiurile oprite exact în intersecție atunci când fac regulamentar la dreapta pe o străduță lăturalnică, aș vrea să nu mă mai mire când sunt parcate mașini aiurea exact la intrarea în curtea unei instituții, blocând accesul celor îndrituiți să parcheze în interior, aș vrea să existe poliție peste tot cu carnetele de amenzi în buzunar așa cum există în Italia sau Ungaria ori Franța, tăind cheful oricui care simte nevoia să-și facă de cap. Crezi că genul de cocălari există doar în România. Nu, Europa este plină, dar sunt ținuți la colț de agenții care-și fac treaba. Crezi că europenilor le convin valorile amenzilor? Nu, și lor li se pare monstruos. Poate că ar trebui gândită altfel problema asta, Poate că ar trebui considerate valorile amenzilor în funcție de gradul de periculozitate la care te expun șoferii imprudenți sau care suferă de bravadă prostească.
        Ți se pare foarte mari amenzile? Condu prudent!

      • Cârcotaşu spune:

        @ Mitzaa,
        Problema ta este că vrei să vezi poliţişti peste tot, cum zici c-ai văzut în Italia, Franţa etc. Pentru exactitate, în Italia chiar nu-i vezi deloc, acolo mai vizibili sunt Carabinierii, care n-au nicio treabă cu circulaţia, poliţia e chiar absentă, umblă doar în maşini şi sancţionează parcările aiurea. Iartă-mă am trăit acolo, am avut maşină înmatriculată acolo şi ultima mea grijă era amenda pe care puteam s-o primesc. Dacă nu mă crezi, nu-i problema mea.
        Nici la noi n-ai să vezi poliţist când vrei tu, o să-l vezi în schimb când ai prefera să nu existe, stând la pândă şi făcându-le p-alea rele. Ca femeie, oricum ai fost iertată de multe ori în situaţii în care mie mi-ar fi fost reţinut carnetul. Şi să ştii că e falsă ideea că noi n-avem legi sau avem amenzi prea blânde. Legile pe care le avem nu sunt aplicate de chiar înşişi agenţii de circulaţie, şi nici acestea nu vor fi aplicate, aşa că nu vei beneficia de nicio îmbunătăţire. Când te va jena unu’ care vine pe linia de tramvai n-ai să vezi niciun poliţist să-l amendeze, da’ s-ar putea să-l vezi atunci când te va amenda pe tine! 😆 Iar în ceea ce priveşte scumpirile ce vor urma, o să ai parte din plin de ele, indiferent de părerea pe care-o ai referitoare la cuantumul amenzilor, la urma urmelor vei plăti şi tu la ele, chiar dacă nu circuli deloc.

      • Mitzaa Biciclista spune:

        Erată: ”Ți se par foarte mari amenzile?”

  2. Emil Vulcanescu spune:

    Am venit , am vazut si…
    Sa fii iubit …
    Cu stima Emil

    P.S.
    Despre subiectul ce l-ai propus , o sa -ti scriu si eu ceva
    TUCU-TE

  3. Emil Vulcanescu spune:

    Draga Prietene
    Sunt si eu posesorul unui permis care imi da voie sa conduc un vehicul pe drumurile publice pe care circula si carute si alte „atelaje”…

    Am avut ocazia sa stau de vorba si cu MAFIOTU’ de ministru al internelor Ioan Rus cand a marit amenzile si stii ce mi-a spus ? : ” Nu incalca regulile de circulatie si nimeni nu te va amenda ! ”

    Pot sa-ti spun ca traficul in Cluj ii monitorizat video iar camerele de luat vederi sunt puse in asa fel ca se vede cand ai trecut pe galben sau rosu cand n-ai acordat prioritate si …( Bocanila n-are nici o „vina”) , politia sta pe strazi ca s-au saturat sa stea in birouri .
    ” Planul ” de amenzi se face doar uitandu-se pe inregistrarile video .
    Am circulat mult pe drumurile tarii , am vazut multe accidente si multi idioti care au permis de conducere fiindca au avut „grija” sa-i mituiasca pe politistii de la circulatie si analfabeti fiind au obtinut permisul.

    Nu mai stiu , Ce s-a intamplat cu mafiotii de politisti de la Pitesti ? cei care dadeau pe banda rulanta permise de conducere .
    Amenzile dupa parerea mea sunt mici , trebuie sa mearga pana la confiscarea masinii si atunci n-ai sa mai vezi ” beizadele ” care isi permit sa omoare omul pe trecere de pietoni si sa nu pateasca nimic .

    Sa fii iubit …
    Cu stima Emil

    • Cârcotaşu spune:

      @ Emil,
      Dom-le, bag sama că sunt mulţi ăia de cred că lucrurile merg prost că-s amenzile mici. Acu’ auzii alta, că cică toate faptele sunt filmate. Păi asta fiind imposibil în Cluj, cum mama dracului poţi gândi că e posibil în Bucureşti? Auzi, cică poliţarii au ieşit la drum că s-au plictisit prin birouri! 😯
      Dom-le, hai să vorbim despre cultura porumbului!
      PS – Şi p-ormă problema e simplă: Dacă legea va prevedea amenzi de 10.000 lei, devine absolut posibil ca orice şofer să aibă ocazia să primească, odată măcar, o asemenea sancţiune. Inclusiv tălică! D-aia e cel puţin bizar ca un şofer să militeze pentru aşa o chestie! Da’ ce dracu’ mai e normal astăzi? Iar chestia aia cu: „Nu încălca regulile de circulaţie şi nimeni nu te va amenda” pe mine şi-ncă pe ceva participanţi la trafic ne face să râdem în hohote! Coane, dacă matale eşti din cei ce chiar cred chestia asta, e bine. Ţine-o aşa!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s